Model plastikowy do sklejania i pomalowania.
Długość: 520 mm.
Szerokość: 140 mm.
Liczba elementów: 220.
Zestaw zawiera 16 farbek, klej i 2 pędzelki.
Opis:
Szczytowym etapem rozwoju żaglowca był kliper. Początki jego wiążą się z odkryciem złota w Kalifornii (1848 r.) i Australii oraz z masowym napływem ludzi do tych krajów drogą morską, co spowodowało zapotrzebowanie na szybkie statki. "Era kliprów" przypada na lata 1840-1870. Początkowo kadłuby ich budowano całkowicie z drewna, a później na stalowych wręgach kładziono poszycie drewniane. Kadłub był niski i smukły; długość jego była około pięć razy większa niż szerokość. Wysokość masztów dochodziła do 50 m. Budowane były przede wszystkim w Ameryce i Anglii, dla eksploatacji na szlakach do Chin i Australii. Przewożenie ładunków herbaty z portów chińskich do Anglii przeradzało się w słynne wyścigi, przynoszące sławę zwycięskim kapitanom i kliprom (np. "Donald Max Kay", "Lightning", "Ariel", "Thcr-mopylae" "Flying Cloud", "Cutty Sark"). Osiągały one prędkość do 21 węzłów. Ostatni zachowany kliper to fregata "Cutty Sark", czyli "Krótka Koszulka", nazwany tak od figury dziobowej, boginki Nanie, ubranej w krótką koszulkę. Obecnie "Cutty", ustawiony w suchym doku w Greenwich (Anglia), stanowi statek-muzeum.
Charakterystyka:
długość - 65,0 m; szerokość - 11,0 m; zanurzenie - 6,4 m; powierzchnia żagli - 2073 m kw.; prędkość - ok. 18 węzłów.
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@