Marki
Wszystkie bestsellery
  • Comfino - raty 0%

    Comfino - raty 0%
  • Paynow Visa Mastercart

    Paynow Visa Mastercart
  • PayPo - zapłać później

  • Obniżka
Ho 229a - zdjęcie 1
  • Ho 229a - zdjęcie 1
  • Ho 229a - zdjęcie 2
  • Ho 229a - zdjęcie 3
  • Ho 229a - zdjęcie 4
  • Ho 229a - zdjęcie 5
  • Ho 229a - zdjęcie 6

Ho 229a
Takom 32001

Skala 1/32

231,00 zł
194,04 zł Zniżka 16%

Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 203,28 zł -5%

Ilość
Dostępny
Termin wysyłki 1 dzień

Opis

Model plastikowy do sklejania i pomalowania.
Zestaw nie zawiera kleju ani farb.

Nazwa Horten należała do trzech braci, Reimara, Wolframa i Waltera, którzy byli znani w świecie szybowcowym od wczesnych lat trzydziestych dzięki swoim jednopłatom Ho I do III. Wszyscy trzej zostali członkami nowo utworzonej Luftwaffe w 1936 roku. Reimar służył w Kolonii, gdzie jego dowódca pozwolił mu zbudować kilka Ho II i III oraz większego Ho IV. Przygotowywał również dwusilnikowy dwumiejscowy Ho V z Hirt-hy HM 60R o mocy 59 kW (80 KM) w konfiguracji pchającej. Wszystkie z nich były jednopłatami ze skrzydłami skośnymi, z jedynie lekko zarysowaną gondolą w środkowej części, gdzie pilot leżał na brzuchu. Reimar był techniczną duszą biznesu, Wolfram zginął w 1940 roku w eksplozji minowcowego He 111 nad Francją, a Walter był zręcznym organizatorem. Po krótkiej karierze myśliwskiej (7 zestrzeleń) ostatecznie został oficerem technicznym w Kwaterze Głównej Lotnictwa Myśliwskiego i zyskał poparcie Gallanda i Udeta, aby mógł zrealizować swoje marzenie z Reimarem - jednopłatem myśliwskim przewyższającym osiągi wszystkich poprzednich typów Luftwaffe. Udało mu się to pod koniec 1941 roku, kiedy udało mu się założyć warsztat rozwojowy z Reimarem w lokalu byłej agencji turystycznej w Getyndze, połączonej z firmą meblową Peschke w Minden. Warsztat nazywał się Sonderkommando 3 (później 9) i udało mu się zakamuflować w złożonym systemie RLM, aby mógł pracować bez przeszkód z wystarczającymi zasobami. Dwumiejscowy Ho VII z silnikami Argus As 10c o mocy 176 kW (240 KM) powstał tutaj, przeznaczony do szkolenia pilotów przyszłych myśliwców. Ho VIIV-1 wystartował latem 1943 roku, miał chowane podwozie czterokołowe i dość dobre właściwości lotne. W Minden miało powstać dwadzieścia egzemplarzy jako Ho 226, ale zbudowano tylko dwa. Główne zainteresowanie obu Hortenów skupiło się na myśliwcu Ho IX z dwoma silnikami odrzutowymi. Pozycja Hortenów poprawiła się, gdy po wizycie Göringa i pokazie Ho VII obiecali, że ich Ho IX będzie wymarzonym myśliwcem-bombowcem 3x1000 (1000 km/h, 1000 kg bomb i zasięg 1000 km), którego żądał Göring. Otrzymali pół miliona marek za nowo utworzoną firmę Horten Flugzeugbau GmbH. W planie RLM Ho IX zaczął figurować jako Ho 229. Jego koncepcja była zgodna ze wszystkimi Ho - centralna część skrzydła była spawana z rur stalowych i pokryta sklejką, zewnętrzne części skrzydła były całkowicie drewniane, z lotkami i klapami. Samolot był sterowany za pomocą spoilerów na końcach skrzydeł. Tym razem pilot siedział na miejscu, a zaplanowano chowane podwozie z dużym kołem z przodu. Silniki miały być BMW 003, zamontowane w części środkowej. Podczas rozwoju stało się jasne, że BMW 003 nie będzie dostępne i że trzeba będzie liczyć na mocniejszy, ale większy Jumo 004B o ciągu 8,7 kN. Modyfikacje testowano na szybowcu Ho II. W tym samym czasie budowano bezsilnikowy typ Ho IXV-1 (lub Ho 229V-1) z nie chowanym półzadaszonym podwoziem. Porucznik Scheidhauer latał nim bez żadnych problemów 28 lutego 1944 r. w Oranienburgu, ale było wiele problemów ze stabilnością potrzebną do strzelania. Hortens wierzyli, że je wyleczą. Prawdziwym prototypem silnika był Ho 229V-2, pilotowany tuż przed Bożym Narodzeniem 1944 r. przez porucznika Zillera. Wszystko wydawało się być w porządku, ale podczas drugiego lotu w lutym 1945 r. jeden silnik przestał działać i Ziller nie mógł wylądować. Samolot rozbił się na nasypie kolejowym w pobliżu lotniska. W marcu 1945 r. produkcja seryjna Ho 229A-1 była przygotowywana przez Klemm (40 sztuk) i Gotha (53 sztuki). Trzeci prototyp, Ho 229V-3, zdobyty przez Amerykanów, zaczął być budowany w Gotha. To z powodu miejsca, w którym został znaleziony, jest zwykle, ale błędnie, nazywany Go 229V-1. Oczekiwano, że będzie miał prędkość 977 km/h i będzie uzbrojony w dwa lub cztery działa MK 109 lub 108. Planowano inne wersje, w tym dwumiejscowe myśliwce nocne. Hortens pracował również nad projektem „America-Bomber” Ho XVIIIB z czterema lub sześcioma silnikami, zasięgiem 9000 km i ładunkiem użytecznym 4000 kg. Wszystko to w 1945 roku!

Szczegóły produktu
Takom 32001
2025-04-30

Opis

Skala
1/32
Dostępność
Dostępny
Termin wysyłki
1 dzień
Kraj
Niemcy
Okres
Druga Wojna
Asortyment / materiał
n/a
Przewoźnik Informacje Cena
Priority mail Priority mail
1-2 weeks
57,81 zł
Regular mail Regular mail
2 weeks - 2 months
78,72 zł

Podane powyżej koszty dotyczą wysyłki tylko 1 przedmiotu.

Ostateczne koszty wysyłki zobaczysz podczas składania zamówienia.

Takom

Producent TAKOM Hennessy Road 253-261/Room 803 8/F Easey Commercial Building Wanchai HongKong business@takom-world.com

Podmiot odpowiedzialny Netmarket Sp. z o.o. Krakowiaków 80/98 02-255 Warszawa Polska netmarket@netmarket.pl

16 innych produktów w tej samej kategorii:

Fockewulf Fw190a-5

Hasegawa ST23 - 1/32
Brak
Termin wysyłki Nieokreślony
Cena 144,45 zł Cena podstawowa 160,50 zł
Najniższa cena: 150,57 zł -4%
Więcej
Obecnie brak na stanie

A-6A INTRUDER

Trumpeter 02249 - 1/32
Dostępny
Termin wysyłki 3 dni
Cena 415,82 zł Cena podstawowa 462,02 zł
Najniższa cena: 424,17 zł -2%
Więcej
dostępny

Morane Saulnier N

Special Hobby 32006 - 1/32
Dostępny
Termin wysyłki 1 dzień
Cena 124,94 zł Cena podstawowa 138,82 zł
Najniższa cena: 101,75 zł +23%
Więcej
dostępny

Curtiss P-40M

Trumpeter 02211 - 1/32
Dostępny
Termin wysyłki 3 dni
Cena 181,84 zł Cena podstawowa 202,04 zł
Najniższa cena: 204,69 zł -11%
Więcej
dostępny

A5M2b Claude Over CHina

Special Hobby 32051 - 1/32
Brak
Termin wysyłki Nieokreślony
Cena 153,69 zł Cena podstawowa 170,76 zł
Najniższa cena: 178,00 zł -14%
Więcej
Obecnie brak na stanie

F-86F-30 Sabre USAF

Kinetic 3201 - 1/32
Brak
Termin wysyłki Nieokreślony
Cena 108,90 zł Cena podstawowa 121,00 zł
Najniższa cena: 81,98 zł +33%
Więcej
Obecnie brak na stanie
@COMMENT_AVATAR@
@CUSTOMER_NAME@@AUTHOR_PROFILE@@COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
@COMMENT_AVATAR@
@CUSTOMER_NAME@ @AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@
@COMMENT_AVATAR@
@CUSTOMER_NAME@@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@