- Obniżka

PRZERWA URLOPOWA od 24 lipca do 3 sierpnia 2025
wszystkie zamówienia złożone w okresie od 23 lipca godz. 11.00 do 3 sierpnia będą realizowane po 3 sierpnia 2025
Nazwa Horten należała do trzech braci, Reimara, Wolframa i Waltera, którzy byli znani w świecie szybowcowym od wczesnych lat trzydziestych dzięki swoim jednopłatom Ho I do III. Wszyscy trzej zostali członkami nowo utworzonej Luftwaffe w 1936 roku. Reimar służył w Kolonii, gdzie jego dowódca pozwolił mu zbudować kilka Ho II i III oraz większego Ho IV. Przygotowywał również dwusilnikowy dwumiejscowy Ho V z Hirt-hy HM 60R o mocy 59 kW (80 KM) w konfiguracji pchającej. Wszystkie z nich były jednopłatami ze skrzydłami skośnymi, z jedynie lekko zarysowaną gondolą w środkowej części, gdzie pilot leżał na brzuchu. Reimar był techniczną duszą biznesu, Wolfram zginął w 1940 roku w eksplozji minowcowego He 111 nad Francją, a Walter był zręcznym organizatorem. Po krótkiej karierze myśliwskiej (7 zestrzeleń) ostatecznie został oficerem technicznym w Kwaterze Głównej Lotnictwa Myśliwskiego i zyskał poparcie Gallanda i Udeta, aby mógł zrealizować swoje marzenie z Reimarem - jednopłatem myśliwskim przewyższającym osiągi wszystkich poprzednich typów Luftwaffe. Udało mu się to pod koniec 1941 roku, kiedy udało mu się założyć warsztat rozwojowy z Reimarem w lokalu byłej agencji turystycznej w Getyndze, połączonej z firmą meblową Peschke w Minden. Warsztat nazywał się Sonderkommando 3 (później 9) i udało mu się zakamuflować w złożonym systemie RLM, aby mógł pracować bez przeszkód z wystarczającymi zasobami. Dwumiejscowy Ho VII z silnikami Argus As 10c o mocy 176 kW (240 KM) powstał tutaj, przeznaczony do szkolenia pilotów przyszłych myśliwców. Ho VIIV-1 wystartował latem 1943 roku, miał chowane podwozie czterokołowe i dość dobre właściwości lotne. W Minden miało powstać dwadzieścia egzemplarzy jako Ho 226, ale zbudowano tylko dwa. Główne zainteresowanie obu Hortenów skupiło się na myśliwcu Ho IX z dwoma silnikami odrzutowymi. Pozycja Hortenów poprawiła się, gdy po wizycie Göringa i pokazie Ho VII obiecali, że ich Ho IX będzie wymarzonym myśliwcem-bombowcem 3x1000 (1000 km/h, 1000 kg bomb i zasięg 1000 km), którego żądał Göring. Otrzymali pół miliona marek za nowo utworzoną firmę Horten Flugzeugbau GmbH. W planie RLM Ho IX zaczął figurować jako Ho 229. Jego koncepcja była zgodna ze wszystkimi Ho - centralna część skrzydła była spawana z rur stalowych i pokryta sklejką, zewnętrzne części skrzydła były całkowicie drewniane, z lotkami i klapami. Samolot był sterowany za pomocą spoilerów na końcach skrzydeł. Tym razem pilot siedział na miejscu, a zaplanowano chowane podwozie z dużym kołem z przodu. Silniki miały być BMW 003, zamontowane w części środkowej. Podczas rozwoju stało się jasne, że BMW 003 nie będzie dostępne i że trzeba będzie liczyć na mocniejszy, ale większy Jumo 004B o ciągu 8,7 kN. Modyfikacje testowano na szybowcu Ho II. W tym samym czasie budowano bezsilnikowy typ Ho IXV-1 (lub Ho 229V-1) z nie chowanym półzadaszonym podwoziem. Porucznik Scheidhauer latał nim bez żadnych problemów 28 lutego 1944 r. w Oranienburgu, ale było wiele problemów ze stabilnością potrzebną do strzelania. Hortens wierzyli, że je wyleczą. Prawdziwym prototypem silnika był Ho 229V-2, pilotowany tuż przed Bożym Narodzeniem 1944 r. przez porucznika Zillera. Wszystko wydawało się być w porządku, ale podczas drugiego lotu w lutym 1945 r. jeden silnik przestał działać i Ziller nie mógł wylądować. Samolot rozbił się na nasypie kolejowym w pobliżu lotniska. W marcu 1945 r. produkcja seryjna Ho 229A-1 była przygotowywana przez Klemm (40 sztuk) i Gotha (53 sztuki). Trzeci prototyp, Ho 229V-3, zdobyty przez Amerykanów, zaczął być budowany w Gotha. To z powodu miejsca, w którym został znaleziony, jest zwykle, ale błędnie, nazywany Go 229V-1. Oczekiwano, że będzie miał prędkość 977 km/h i będzie uzbrojony w dwa lub cztery działa MK 109 lub 108. Planowano inne wersje, w tym dwumiejscowe myśliwce nocne. Hortens pracował również nad projektem „America-Bomber” Ho XVIIIB z czterema lub sześcioma silnikami, zasięgiem 9000 km i ładunkiem użytecznym 4000 kg. Wszystko to w 1945 roku!
Przewoźnik | Informacje | Cena |
---|---|---|
![]() |
Priority mail 1-2 weeks | 57,81 zł |
![]() |
Regular mail 2 weeks - 2 months | 78,72 zł |
Podane powyżej koszty dotyczą wysyłki tylko 1 przedmiotu.
Ostateczne koszty wysyłki zobaczysz podczas składania zamówienia.
Producent TAKOM Hennessy Road 253-261/Room 803 8/F Easey Commercial Building Wanchai HongKong business@takom-world.com
Podmiot odpowiedzialny Netmarket Sp. z o.o. Krakowiaków 80/98 02-255 Warszawa Polska netmarket@netmarket.pl
@COMMENT_COMMENT@
@COMMENT_COMMENT@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@