- Obniżka

Barwa wchodząca w skład kamuflażu samolotów produkcji szwedzkiej SAAB JAS-39 Gripen. W latach 80-tych i 90-tych samoloty produkowane przez SAAB były często wielobarwnie kamuflowane. Używano wielu barw tradycyjnych - brązów, beży i zieleni – powodem było ukrycie i pozostanie niewykrytymi z powietrza w czasie gdy były one najbardziej narażone – czyli podczas, postojów, kołowania i lądowania. Obecne produkty tej wytwórni są szare. Tę monochromatyczną transformację i próbę zakamuflowania się przed czujnikami, które mogą wykryć znacznie więcej, niż widzi ludzkie oko spowodowało projektowanie widmowe (spektralne) czyli nauka o tworzeniu materiałów o specjalnie dostosowanych właściwościach optycznych. Jest ono już stosowane w różnych obszarach wojskowości, ale jeśli chodzi o kamuflaż - lub zarządzanie sygnaturami, jak to się nazywa - nowe innowacje są wciąż w trakcie rozwoju. Wykorzystanie projektowania widmowego do stworzenia lepszego kamuflażu to coś więcej niż tylko kwestia opracowania bardziej realistycznych wzorów i kolorów. Światło postrzegane przez nasze oczy stanowi tylko ułamek tego, co widzą nowoczesne czujniki. Tak więc chęć uczynienia samolotu niewidocznym ale nie dla ludzkiego oka tylko dla czujników wykrywających światło w innych pasmach długości fal niż ludzkie oko spowodowała że korzysta się z szarych kolorów. Takim przykładem jest wersja Gripena E. Samolot posiada nowy wzór kamuflażu zaprojektowany w trzech odcieniach szarości.
Przewoźnik | Informacje | Cena |
---|---|---|
![]() |
Priority mail 1-2 weeks | 33,21 zł |
![]() |
Regular mail 2 weeks - 2 months | 78,72 zł |
Podane powyżej koszty dotyczą wysyłki tylko 1 przedmiotu.
Ostateczne koszty wysyłki zobaczysz podczas składania zamówienia.
@COMMENT_COMMENT@
@COMMENT_COMMENT@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@