- Obniżka

Kolor szary i jego odcienie byl i wciaz jest najbardziej popularny jako barwa okretow wojennych. Jednak w odniesieniu do Kriegsmarine istnieje wiele charakterystycznych szczegolow zarowno jesli chodzi o kolory kamuflazu, jak i schematow tychze kolorow. Przed I wojna swiatowa najpopularniejszy schemat kolorow skladal sie z dwoch odcieni szarosci. Pozniej byl on wykorzystywany w I wojnie swiatowej, a w czasie II wojny swiatowej rowniez korzystano z tego wzoru. Kadluby okretow byly malowane ciemnoszarym kolorem (Dunkelgrau 51), nadbudowki i pionowe elementy dzial – jasno brazowym (Hellgrau 50), czesc podwodna – czerwonym, a linia wody – szarym. Okrety male i pomocnicze najczesciej byly pomalowane na czarno, z niewielkimi dodatkami w postaci bialych elementow. W nastepnych latach kamuflaze wszystkich tych okretow zostaly ustandaryzowane. Kolor pokladu zalezal od materialu pokrycia: stalowy – lakierowana czern, poklad drewniany zas pokryty byl lakierem. Podczas pierwszych lat II wojny swiatowej na wiekszosci duzych okretow uzywano takiego samego koloru malowania linii poziomych na wiezach baterii glownej, jak i na nadbudowkach, z dachami w kolorze czarnym. Poczatkowo biale okregi na dachach wiez mialy na celu latwa identyfikacje okretu z powietrza. W pozniejszym okresie system stal sie bardziej zlozony – jedynie czesc dachu mogla zostac pokryta farba; dodatkowo obok czarnego malowania wykorzystano szare, czerwone oraz zolte barwy, a okregi zostaly uzupelnione bialymi liniami.
Przewoźnik | Informacje | Cena |
---|---|---|
![]() |
Priority mail 1-2 weeks | 35,67 zł |
![]() |
Regular mail 2 weeks - 2 months | 78,72 zł |
Podane powyżej koszty dotyczą wysyłki tylko 1 przedmiotu.
Ostateczne koszty wysyłki zobaczysz podczas składania zamówienia.
@COMMENT_COMMENT@
@COMMENT_COMMENT@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@