

Standardowe kolory brytyjskich samolotów morskich podczas II wojny światowej. Zestaw zawiera następujące kolory: Extra Dark Sea Grey - używany do górnych powierzchni w Temperate Sea Scheme; Dark Slate Grey - stosowany na górne powierzchnie samolotów RAF CC (do połowy 1941 r. tylko na łodziach latających) i RN FAA w wersji Temperate Sea Scheme; Sky "Type S" - powszechnie stosowany (od połowy/końca 1940 r.) na dolnych powierzchniach samolotów RAF CC i RN FAA w schemacie Temperate Sea. Jednym z najbardziej znanych samolotów tych formacji był Fairey Swordfish. W 1933 roku w Fairey Aviation Company Limited, skonstruowano samolot bombowo-torpedowy i rozpoznawczy oznaczony jako (Torpedo-Strike-Reconnaissance). Prototyp został oblatany w dniu 31 marca 1933 roku. Samolot miał typową dla brytyjskich samolotów torpedowych tego okresu, konserwatywną konstrukcję dwupłata z odkrytymi kabinami trzyosobowej załogi i stałym podwoziem. Napędzany był silnikiem gwiazdowym Bristol Pegasus II M (640 KM). W celu polepszenia osiągów, otrzymał on silnik o większej mocy Bristol Pegasus III M3 (690 KM). Dokonano w nim również niewielkich zmian konstrukcyjnych, w tym przedłużono tylną część kadłuba i zmieniono kształt usterzenia. Drugi prototyp został oblatany 17 kwietnia 1934 roku. W toku prób, wyposażono go również w pływaki, z którymi odbył pierwszy lot 10 listopada 1934. Po wszechstronnych próbach, prowadzonych m.in. na lotniskowcu HMS Courageous, samolot został oceniony jako udana konstrukcja i zaakceptowany na uzbrojenie brytyjskiego lotnictwa Marynarki Wojennej, otrzymując nazwę Swordfish. W 1935 r. fabryka otrzymała pierwsze zamówienie na 86 sztuk.
Przewoźnik | Informacje | Cena |
---|---|---|
![]() |
Priority mail 1-2 weeks | 33,21 zł |
![]() |
Regular mail 2 weeks - 2 months | 78,72 zł |
Podane powyżej koszty dotyczą wysyłki tylko 1 przedmiotu.
Ostateczne koszty wysyłki zobaczysz podczas składania zamówienia.
@COMMENT_COMMENT@
@COMMENT_COMMENT@
@COMMENT_TITLE@
@COMMENT_COMMENT@