Marki
Wszystkie bestsellery
  • Comfino - raty 0%

    Comfino - raty 0%
  • Paynow Visa Mastercart

    Paynow Visa Mastercart
  • PayPo - zapłać później

  • Obniżka
Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 1
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 1
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 2
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 3
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 4
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 5
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 6
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 7
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 8
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 9
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 10
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 11
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 12
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 13
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 14
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 15
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 16
  • Supermarine Spitfire FR Mk.XIV - zdjęcie 17

Supermarine Spitfire FR Mk.XIV
Airfix 05135

Skala 1/48

125,90 zł
115,83 zł Zniżka 8%

Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 116,66 zł -1%

Ilość
Brak
Termin wysyłki Nieokreślony

Opis
Model plastikowy do sklejania i pomalowania.
Zestaw nie zawiera kleju ani farb.

Ilość elementów: 118

Wymiary [mm]: dł. 206x szer. 209

Poziom trudności: 2

Continuing the wartime development of the famous Supermarine Spitfire, the Mk.XIV saw the classic shape of Mitchell’s celebrated fighter paired with the awesome power of the new Rolls Royce Griffon engine. The resultant aircraft was superb and one of the RAF’s most capable fighters of WWII, proving particularly successful when employed against the V-1 flying bomb attacks which Germany launched against southern Britain, from the summer of 1944. 

The adoption of the Rolls-Royce Griffon engine provided the Spitfire with a significant increase in performance, but not without presenting Supermarine designers and pilots converting to the aircraft with a few challenges. Installation of the new engine in the existing Spitfire airframe required a redesign of both the front and rear sections of the aircraft and the use of a distinctive five bladed Rotol propeller. Pilots used to flying Merlin engined versions of the aircraft would find the Griffon turned in the propeller in the opposite direction and whilst the earlier aircraft tended to veer to the left on take-off, the Griffon powered machines would veer in the opposite direction – if the pilot forgot and applied their usual corrective inputs, their first flight could be a particularly short and uncomfortable one.

As the only British fighter type to remain in production throughout WWII, the Spitfire was constantly developed to ensure it remained at the forefront of fighter performance, with the Griffon powered aircraft being around 80 mph faster than the original Mk.I machines. With the purr of the early Merlin engines replaced by the throaty growl of the mighty Griffon, these later developments appear to be much more capable versions of the fighter than the classic early Spitfires, even though they are basically a development of them.

The Griffin powered Spitfire Mk.XIV possessed greater performance than that of the thoroughbred Mk.IX and therefore was superior to both the Luftwaffe’s Focke Wulf Fw 190 and the latest versions of the Messerschmitt Bf 109. Taking part in air operations in support of and in the months following the D-Day landings, the Mk.XIV was used extensively by the 2nd Tactical Air Force, equipping all 20 of the Spitfire Squadrons that operated from the continent in the months between D-Day and VE-Day. Employed predominantly in an armed reconnaissance role, these fearsome fighters would search for targets behind German lines, attempting to disrupt both their retreat and their ability to send reinforcements to the current front line. Their speed also made them an ideal aircraft to help counter the growing Doodlebug threat endured by southern Britain in the months following Operation Overlord and the D-Day landings.

Szczegóły produktu
Airfix 05135
2020-09-23

Opis

Skala
1/48
Dostępność
Brak
Termin wysyłki
Nieokreślony
Przewoźnik Informacje Cena
Priority mail Priority mail
1-2 weeks
57,81 zł
Regular mail Regular mail
2 weeks - 2 months
78,72 zł

Podane powyżej koszty dotyczą wysyłki tylko 1 przedmiotu.

Ostateczne koszty wysyłki zobaczysz podczas składania zamówienia.

Airfix

Producent AIRFIX Westwood CT9 4JX Margate Wielka Brytania customerservices.uk@hornby.com +441843233525

Podmiot odpowiedzialny "S.K. MODEL" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Jednorożca 1A 80-299 Gdańsk Polska biuro@sk-model.pl +48585209366

16 innych produktów w tej samej kategorii:

HESA Saeqeh-80

AFV Club 48111 - 1/48
Dostępny
Termin wysyłki 1 dzień
Cena 206,82 zł Cena podstawowa 229,80 zł
Najniższa cena: 218,31 zł -5%
Więcej
dostępny

Jakowlew Jak-11

Bilek 4805 - 1/48
Brak
Termin wysyłki Nieokreślony
Cena 99,70 zł
Więcej
Obecnie brak na stanie

Caudron CR.714 C-1

RS Models 48004 - 1/48
Dostępny
Termin wysyłki 1 dzień
Cena 155,94 zł Cena podstawowa 169,50 zł
Najniższa cena: 155,94 zł 0%
Więcej
dostępny

F6F-5 early 1/48

Eduard 8225 - 1/48
Brak
Termin wysyłki Nieokreślony
Cena 57,60 zł Cena podstawowa 64,00 zł
Najniższa cena: 57,60 zł 0%
Więcej
Obecnie brak na stanie

Airco DH-2 1/48

Eduard 8443 - 1/48
Brak
Termin wysyłki Nieokreślony
Cena 42,30 zł Cena podstawowa 47,00 zł
Najniższa cena: 42,30 zł 0%
Więcej
Obecnie brak na stanie
@COMMENT_AVATAR@
@CUSTOMER_NAME@@AUTHOR_PROFILE@@COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
@COMMENT_AVATAR@
@CUSTOMER_NAME@ @AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@
@COMMENT_AVATAR@
@CUSTOMER_NAME@@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@